Se den nye AJP PR7 2025

AJP PR7 650 ADVENTURE 

– Get ready for ANY adventure!

Gjør eventyret større, morsommere og tryggere! AJP PR7 er en 165 kg. lett og smal adventure motorsykkel med høy bakkeklaring og lang fjæringsvei. Uten å gå på kompromiss med stabilitet og kjøreegenskaper på asfalt. Den er enkel å løfte, og du trenger ikke være bekymret for å dra på tur alene. Hvis du vil utvikle deg kjøreteknisk og søke nye utfordringer gjør du det med godt resultat på AJP PR7. Nyt den unike rally-inspirerte adventure opplevelsen! Oppsøk nye, spennende og fjernt beliggende områder. Sti, sand, steiner eller spor – alt blir enklere og ikke minst morsommere med en motorsykkel som ikke begrenser dine muligheter. 

Scroll videre for mer!


AJP PR7 – "The Unicorn" 

Du ser nå på sykkelen som har satt en ny standard i det mellomtunge adventure markedet. Vi må advare – AJP PR7 byr opp til en dans du ikke har opplevd før, og kan være vanedannende! PR7 gjør nemlig det umulige mulig, og vil friste deg med ekstrem offroad-kapasitet og usannsynlig komfort, rett ut fra butikken! Dette lar seg gjøre fordi AJP Motos har vært modige nok til å sette i produksjon en nisjemodell, for en kundekrets de store produsentene anser som for smal. PR7 kan for uerfarne ligne en endurosykkel, men hvor feil man kan ta. Her har AJP fra første blyantstrek definert oss grusnisser og adventure førere som målgruppe. Vi som vil pakke opp sykkelen med det aller nødvendigste og kjøre hvor vi vil, når vi vil. Kjør til jobben, kjør TET, eller verden rundt. 

– Uansett hvor du skal, AJP PR7 "is the shit"! 

Ramme og geometri er grunnleggende for motorsykkelens egenskaper, og her har de gamle enduro champions (Pinto brødrene) ikke kompromisset. Sagt på en annen måte, AJP PR7 er kanskje resultatet av det perfekte kompromiss! Vi må si det er et imponerende stykke arbeid som er utført, her er ingen detalj overlatt tilfeldighetene, eller av markedsmessige årsaker "justert" for den allmenne hop. Et godt eksempel er at PR7 er registrert for kun 1 person, et "pakkesel" lot seg tydeligvis ikke kombinere med egenskapene de var ute etter... 

– Vi føler AJP har vært tro mot den opprinnelige ideen om å skape den perfekte adventure motorsykkelen for de av oss som kjører motorsykkel mer for kjøringens skyld enn for utsikten. Sug på den! 

Uten det ovenstående på plass, vil ingen motorsykkel kunne "reddes" av dyre fjæringskomponenter og en sterk motor, men det hjelper litt som det heter. Når utgangspunktet er AJP PR7 hjelper det mye! Sykkelen er langbeint og stabil som et tog på landeveien, samtidig spises alt du kaster på den av underlag, nærmest som en endurosykkel. Standardmodellens ZF-SACHS fjæringskomponenter med 280/300 mm. fjæringsvei og en bakkeklaring på 310 mm. er ikke dagligdags på en "tursykkel", de fleste av våre konkurrenter krever noen titusener i oppgradering for å komme på samme nivå. 

Flere velfunderte valg fra produsentens side er å utstyre PR7 med supereffektive og lettdoserte BREMBO bremser, en lettbetjent hydraulisk clutch gir deg den "smootheste feeling" ved teknisk krevende kjøring, en 17 liters Acerbis bensintank er plasserte under setet for lavt tyngdepunkt, det rally-inspirerte navitårnet gir god beskyttelse og plass for ønskede instrumenter. Og ja, en 8 tommers Samsung Android tablet med DMD2 software med livstids brukerlisens er standard og inkludert i prisen! Rally-salen gir god bevegelsesfrihet og mange sammenligner komforten med langt større og dyrere motorsykler, vi nevner ikke navn! 

AJP Motos, hvem er det? Syklene håndbygges ved egen fabrikk i Portugal, kun noen hundre eksemplarer per år. AJP Motos er derfor i kategorien "micro-produsent", sammenlignet med de fleste av våre konkurrenter. Nettopp derfor kan de satse litt annerledes, til stor glede for stadig flere, også her i Norge, som får oppleve å eie og kjøre disse smykkene på to hjul. For smykker, er de. En "sprillans ny" AJP har så mange, fine detaljer at man vegrer seg nesten for å ta den ut i gjørmen. Men bare nesten. Det er det de er laget for, og de tåler og brukes. Serviceintervallet er 5000 km, mer enn nok for mange dager på langtur uten tanke på oljeskift. 

– Noen av kundene våre bruker syklene sine ikke bare til fisketur, men også til aktiv kjøring. 

I senere tid har det også blitt lansert egne adventure klasser i enduro, nå kommer det samme også innen Flat Track! Dette er både morsom og god trening som drastisk forbedrer våre ferdigheter for å bli en sikrere og – hvis mulig – enda gladere ADV-fører! Så har du ikke gjort det, meld deg inn i en klubb, skaff deg en lisens og prøv. Redskapen får du her :-)  

Vi sees plutselig med en kaffekopp i skogen!

Mvh
Team AJP Norway 
Jan Vidar, Magne, Wiggo