FÅ TILBUD: Send e-post til [email protected] så får du raskt et spesifisert pristilbud fra oss med forventet leveringstid. Husk å få med navn, adresse, mobilnummer og eventuelle ønsker om tilleggsutstyr og leveringssted i Norge. Angitt pris gjelder standard motorsykkel i typegodkjent utførelse, levert Sarpsborg, inkl. mva. og engangsavgift. Reg/klargjøring (kr. 5000,-) og eventuelt frakt i Norge tilkommer (Trondheim og sydover 3500,- / Nord for Trondheim 5000,-). Motorsykler kan ikke bestilles og betales gjennom nettbutikken.
Les mer: Kjøpsprosess AJP motorsykler | Vilkår og betingelser.
Etter flere hundre mil i salen på AJP PR7 har vi i AJP Norway gjort oss mange egne erfaringer. Vi har kjørt den på alle slags grusveier, vi har kjørt single-track, enduro, grustak, motorvei og svingete landevei. Dette har gitt oss et godt bilde av motorsykkelen, både dens kapasiteter og begrensninger.
- Her kan du lese flere detaljer om nyheten AJP PR7 2025 modell
Prøvekjør og gjør egne vurderinger
En grundig prøvekjøring er alltid å anbefale. En trend har vært tunge, effektsterke motorsykler, med (for) mye elektronikk. Flere produsenter fokuserer nå på lettere og enklere modeller, men llikevel, de fleste lider fortsatt av høy vekt og/eller lite slagvolum og effekt. Ofte kombinert med høyt tyngdepunkt, lav komfort, liten tank-kapasitet, kort fjæringsvei og snau bakkeklaring.
Etter mange tilbakemeldinger fra kunder oppleves AJP PR7 kontrollerbar og stabil. Lav vekt og tyngdepunkt, smidig, momentsterk motor og en lettbetjent hydraulisk clutch bidrar til dette inntrykket.
Kommer du direkte fra GS, AT, T7, 1290 eller en annen stor adventure-sykkel kan den smale AJP PR7 virke litt uvant fordi du låser sykkelen med leggene mot rammen, i stedet for knærne mot tanken. PR7 er tilrettelagt for en riktig posisjon på sykkelen i alle situasjoner, for økt kontroll, mestring og kjøreglede. Uten å være ekstrem, da den er designet fra bunnen av som en adventure motorsykkel med litt forhøyet styrekrone, komfortabelt sete, utveksling, geometri som gir stabilitet i fart, god vindbeskyttelse osv.
Det er mye som kan sies om denne sykkelen, men det beste er å prøve selv: Book prøvekjøring her eller ta kontakt!
For en bedre ADV opplevelse!
Grus og sti
Det er kanskje unødvendig å si at AJP PR7 leverer bedre enn de fleste på denne type underlag. Også i situasjoner der fjæring og bakkeklaring settes på prøve. Her behøver du ikke tenke på oppgradering av dempere, standard komponenter er ZF-SACHS® Ø48mm Double Closed Cartridge fremgaffel, og en ZF-SACHS® progressiv bakdemper. Må prøves!
Landevei
Landevei med fartsgrense inntil 80 km/t er underholdende og meget behagelig kjøring med AJP PR7 og her savner vi ingenting vs. tyngre motorsykler. Her kommer den lange utvekslingen, og motorens gode dreiemoment virkelig til sin rett. Du bruker sjelden sjettegiret på denne type kjøring.
Motorvei
På motorvei i 110 km/t merker man at PR7 er en lettere sykkel, men den er langbeint og takler det godt. Du kan kjøre langt uten å bli sliten. Kjører du en del asfalt, anbefaler vi 50/50-dekk som fungerer perfekt. Med hensyn til vindstøy kan dette variere mye i forhold til din høyde, type hjelm osv. Vindskjermen på PR7 holder fartsvinden godt unna, og selv har vi ikke opplevd store problemer med "bufring".
Krevende teknisk terreng og enduro
For alle som leker med tanken om enduro kan dere notere at AJP PR7 klasser inn i den voksende adventure klassen (minst 600 ccm og 140 kg). Her er AJP PR7 et av de skarpeste våpnene, ikke minst ble dette bevist når Mette Fidje "banket gutta" med en standard AJP PR7 i Tiurleiken 2024. Disse egenskapene nyter du også godt av ved vanlig turkjøring på TET og utenom de kjente, nummererte veiene.
Valgfrie dekk
Dekkvalg har mye å si for sykkelens egenskaper, og enda en unik detalj med AJP PR7 er at du kan velge blant to godt egnede dekktyper ved bestilling av ny motorsykkel. AJP benytter kun premium leverandører som Michelin og Continental. For deg som kjører mye landevei anbefaler vi 50/50-dekket Continental® TKC 80, for deg som skal kjøre mest grus vil 20/80-dekket Michelin® Tracker være det ultimate valget. Vi gjør oppmerksom på at ønsket dekkvalg ikke kan garanteres ved begrenset tilgjengelighet.
Garanti
AJP PR7 leveres med 2 års fabrikkgaranti. Garantiarbeid utføres hos nærmeste AJP-partner (godkjente mc-verksteder i samarbeid med AJP Norway AS).
Pålitelighet møter ytelse – hjertet i PR7 er en moderne kompakt 1-sylindret motor. Utstyrt med balanseaksel for lave vibrasjoner og en presis 6-trinns girkasse som gjør PR7 til en ekte «adventurebike». Erfarne førere vet at det er ingenting som en 1-sylindret motor når det kommer til offroad. Smal, lett og med umiddelbar respons, samtidig lett kontrollerbar. Den mates av et moderne innsprøytningssystem med optimal utnyttelse av dreiemomentet. Athena ECU’en gir en jevn kraftlevering hele veien gjennom turtallsområdet, bare vri på gassen og nyt eventyret til det fulle. AJP PR7 overholder EURO 5-utslippskrav.
Komfort og bevegelighet – Rallysetet gir føreren både bevegelsesfrihet og komfort under alle forhold. Med et vanntett stoff og forbedret ergonomi skapes den mest komfortable adventure-opplevelsen som AJP noen gang har laget. Den ultimate utforming for perfekt harmoni mellom menneske og maskin!
Bakkeklaring 310 mm! En 48 mm fullt justerbar ZF-SACHS® fremgaffel med hele 300 mm fjæringsvei tilbyr ultimat ytelse i all slags terreng. Perfekt matchet med en AJP's maskinerte, trippel gaffelkrone og superlette ramme. Bakdemperen, også den en fullt justerbar ZF-SACHS®, har 280 mm fjæringsvei. Både for- og bakdemper er intuitivt enkle å justere for et perfekt oppsett til din vekt, oppakning og kjørestil.
Teknologien i sentrum – med den nye 8-tommers Android multifunksjons-skjermen har du all informasjon du trenger på ett sted. Alt fra navigasjonskart, hastighet og temperaturdata til mulighet for OBD diagnose og flere tilpassede apper. Videre får du AJP rallytårn med HELLA® lyskastere, AJP Pro Metal Bashplate av 4 mm aluminium, og solide håndbeskyttere med alu-bøyle fra Polisport® sørger for at du alltid er klar for de mest krevende eventyr. BREMBO® bremser med stålomspunnede bremseslanger hjelper deg å stoppe når det virkelig gjelder og en 17 liters bensintank fra ACERBIS® gir rekkevidden du drømmer om. Legg til et ekstra høyt plassert snorkel luftfilter så forstår du at AJP PR7 er ustoppelig uansett hvor ferden måtte gå.
This is the first feeling that comes to mind when I think about what motivates me and the whole AJP team.
Exploring new territories and being in touch with nature, riding unknown trails through landscapes that few people have ever travelled is undoubtedly an unparalleled experience. An experience that will surely please everyone, regardless of age or gender.
Overcoming one’s abilities and improving your self-confidence is a difficult feeling to explain, especially when it is associated with a leisure activity.
Many years ago, when we started designing the first AJP, we realized that there was something missing in the off-road market: the industry had not realized at the time (and still doesn’t) the difference between experiencing what I described above and having the ability to match the physical demands of an off-road professional rider.
At AJP we understand the difference between the two and so we design products that can provide those sensations to people of all ages and without the need of having the body of a professional athlete. The result of this mind set is the creation of bikes that not only can be used on a daily basis, but are also up to the challenge of competitive racing if one so wishes.
By giving almost obsessive attention to detail and flexibility, our range of products offers bikes that seem to be made to measure.
I believe you will have the opportunity to experience these sensations when riding an AJP bike. After all, at AJP, we aim at providing you with lasting experiences.
Antonio Pinto, Founder
Tekniske spesifikasjoner |
Motor |
Type: 1-syl 4-takt, DOHC 4V |
Balanseaksel: Ja |
Kjølesystem: Vannkjølt, doble radiatorer og vifter |
Slagvolum: 600 ccm |
Effekt typegodkjent Euro 5+: 16,5 kW |
Effekt (ikke veigodkjent): 48 Hk (m/standard GPR eksos og mapping) eller 65 Hk (m/Doma Race eksos og mapping) |
Boring x slaglengde: 100 x 76,4 mm |
Start: Elektrisk |
Drivstoffsystem: ATHENA GET® Injection Ø45mm |
Clutch: Flerskivet, våt |
Girkasse: 6 trinns |
Ramme, hjul og dimensjoner |
Materiale: Aluminium og stål |
Akselavstand: 1540 mm |
Setehøyde: 920 mm |
Bakkeklaring: 310 mm |
Drivstofftank: 17 ltr Acerbis® (u/setet) |
Dekk foran: 90/90-21" |
Dekk bak: 140/80-18" |
Valgfri dekktype: Michelin® Tracker eller Continental® TKC 80* (med forbehold om tilgjengelighet på leveringstidspunktet) |
*Michelin® Tracker er et 20/80 dekk, som betyr at det er designet for 20% on-road og 80 % off-road. Continental® TKC 80 er et 50/50 dekk, som betyr at det er designet for å gi en god balanse mellom off-road og on-road kjøring. |
Bremser og fjæring |
Bremser foran: BREMBO® dobbelt stempel, skive Ø300mm |
Bremser bak: BREMBO® enkelt stempel, skive Ø240mm |
Fremgaffel: ZF-SACHS® Ø48mm Double Closed cartridge, 300mm vandring, fullt justerbar. |
Bakdemper: ZF-SACHS® progressivt system m/reservoar, 280mm vandring, fullt justerbar |
Forbehold mot feil og endringer